2010.06.23. 20:27
A kód neve 107
Hír:
A Nemzetközi Automobil-szövetség határozata értelmében a következő Formula-1-es szezonban visszatér a 107 százalékos szabály.
Mint ismert, az 1996-tól 2002-ig „élt" szabály szerint az a versenyző, aki az időmérőn a legjobb eredményhez képest több mint hét százalékkal rosszabbul teljesített, nem indulhatott a versenyen.
Mivel most három etapban teljesítik a csapatok az időmérőt, ezért „aktualizálni" kellett a szabályt. A mostani döntés értelmében a Q1 számit majd, ha ebben a szakaszban teljesít túl lassan egy pilóta, akkor nem indulhat a futamon.
Felmerül a kérdés, hogy mi lesz azokkal – az amúgy elég gyors – versenyzőkkel, akik kicsúsznak vagy esetleg technikai problémájuk lesz a Q1-ben? Nekik nem kell izgulniuk, ha a szabadedzéseken elég jó időt érnek el, indulhatnak a futamon.
Vélemény:
Az FIA újonccsapatos törekvései megbuktak. Ez egyértelmű. Nézzük csak a legutóbbi futamot: aki látta, emlékszik, hogy Alonsót nem egyszer tartották fel fontos pillanatban az éppen lekörözés alatt álló versenyzők, emiatt előzte meg például Jenson Button is.
A gyors pályákon, mint a montreali, vagy a monzai, jövőre kétlem hogy a Lotus vagy a Hispania versenyzői el tudnának indulni, biztos vagyok benne hogy nem érik el a 107%-ot. Persze az is lehet, hogy jövőre már nem is indulnak a száguldó cirkuszban, vagy a Lotus olyan fejlődésen megy keresztül mint a Force India, és sima középcsapat lesz belőle. A Forma 1-ben ezeket sosem lehet tudni.
A szabály következtében viszont így az új istállóknak még nehezebb dolguk lesz. Ha nem indulnak a futamon, nem mutatják meg a világnak az autóikat, így kevesebb támogatót tudnak majd maguk mögött. Kevesebb pénz, kevesebb fejlesztési lehetőség, technikai háttér, stb.. Ezáltal még kevesebb esély a fejlődésre. Olyan ez, mintha valaki részt vesz főpróbán (időmérő), az előadásra viszont már nem jön ki. Az FIA ráadásul még abban is kedvezett a nagyobbaknak, hogy ha valaki a szabadedzésen eléri az időt, akkor indulhat a futamon.
Ez az egész szabály arra van kitalálva, hogy Karun Chandhock ne tartsa fel mondjuk Sebastian Vettelt a futam alatt.
A verseny szempontjából jó dolog, de itt meg kell hogy kérdőjelezzem az FIA hitelességét. " Az újonc csapatok nagyon fontosak a sportág jövőjének szempontjából, minél több csapat van, annál jobb." Aha.. A végén ott fogunk kilyukadni, hogy marad a Forma 1-ben 6-7 nagycsapat, gyári fejlesztésűek természetesen, és 3 pilótát fog indítani. Annak idején ez már felmerült, a Ferrari és a Mclaren is bőszen támogatta az ötletet, hiszen így még többet tudják mutogatni az autóikat. Hogy ki volt akkor a Ferrari csapatfőnöke? Jean Todt.
És ki most az FIA elnöke?
Jean Todt.
Adios
Szólj hozzá!
Címkék: forma1
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Utolsó kommentek